ASSURE
A: Analyze Learner = Öğrenenlerin(Hedef Kitle) Analizi
S: State Objectives = Hedeflerin Belirlenmesi
S: Select Methods, Media and Materials = Metot, Medya ve Materyallerin Seçilmesi
U: Utilize Media and Materials = Medya ve Materyallerin Kullanılması
R: Required Learner Participation = Öğrenenlerin Katılımı
E : Evaluate and Revise = Değerlendirme ve Güncelleme
ASSURE MODELİNİN PLANA UYGULANMASI
ÖĞRENENLERİN ANALİZİ:
SINIF:İlk öğretim 5.sınıf
YAŞ:10-11
SINIF MEVCUDU:25 kişi (10 erkek -15 kız)
GENEL YETENEKLER: Görme, duyma, konuşma, okuma, yazma,anlama
ÖZEL YETENEKLER:Resim yapma, görsel okur-yazarlık, flüt çalma(sınıftaki bir kaç öğrencilerde yeterli olmadığı görülmektedir.)
ÖN YETERLİLİKLER:Daha önceki öğrenme yaşantılarında edindikleri bilgiler bilgisayarı açma kapama bilgisayarı kullanma bilgisayarın donanım birimlerini daha önce görme öğrenmeler için bir ön yeterlilik kazandırmıştır.
ÖĞRENME STİLLERİ: Öğrenciler uygulayarak, görerek her bir adımı uygulattırarak ya da o konuda video izlettirerek daha iyi öğrenirler.Yaşları çok büyük olmadığı için somut ve görsel öğeler daha çok dikkat çekmekte ve güdülemektedir.Öğrencilerin dikkatini çekmek bir hikaye anlatılabilir ya da kavramları tartısma yolu olusturarak sorulabilir.Tüm öğrencilerin duyabileceği ses tonunda konuşmak ve sınıf iklimini uygun koşullara getirmek gerekir.Sınıftaki temizliğin, yerleşim düzeninin,gürültünün, ısının ışığın gibi öğelerin öğrencilerin konsantrasyonları açısından önemlidir.Derste power point sunusu kullanılacağından, sınıf ortamındaki ışığın öğrencilerin sunuyu görmesine engel olmayacak şekilde projektörle yansıtılması gerekmektedir.
ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER: Sınıfta kültürel farklılıklar olabilir.
GİRİŞ YETERLİLİKLERİ: Öğrencilerin %80 inde evinde bilgisayar varken %20 sinde bilgisayar bulunmamaktadır.Bu yüzden öğrencilerden bilgisayarı olmayanların temel bilgisayar bilgisi konusunda ve internet bilgisi hakkında bilgi yetersizliği bulunmaktadır.Fakat evinde bilgisayar olanların donanım birimleri kavramlarını sözlü orak ifade etmede daha rahat ifade edebilme gücüne sahiptirler.
SOSYO-EKONOMİK DÜZEYLERİ:Orta düzey ve normalin biraz altında kalan sosyoekonomik düzeyde öğrenciler bulunmaktadır.
HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
HEDEF :Bilgisayarın kasa parçalarını tanıma ve yerleştirme
HEDEF DAVRANIŞLAR:
1)Bilgisayar kasası ne işe yarar ?
2)Bilgisayar kasasında neler bulunur ?
3)Ana kart nedir ? Ana kart üzerine takılan parçalar nelerdir ?
4)Bu parçaları tanıma ve kavrama
HEDEF KOŞULU:Okulda bilgisayarlar, internet bağlantısı, projektör ve perde kullanılmalıdır.
KABUL EDİLEBİLİR PERFORMANS DURUMLARI:Öğrenciler bu dersten başarılı olabilmek için sınavlarda ve uygulama saatlerinin toplamında %65 başarı durumu göstermek durumundadır.Bu oran öğrencinin kabul edilebilir performans durumunu göstermektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM MEDYA VE MATERYALLERİN SEÇİMİ:
Yöntem :Anlatım yöntemi konu ile bilgi vermede, konunun anlatımında kullanılacaktır.Soru cevap yöntemi ve çeşitli uygulamalar en son hazırlanan test soruları cevaplandırılarak öğrencileri değerlendirmede kullanılacaktır.Tartışma yöntemi öğrenci etkileşimini sağlamak için kullanılır.
Materyal:MEB in 5. sınıflar için öngörmüş olduğu ders kitabi kullanılır.Bilgisayarda hazırlanan sunum kullanılır.Sorular sorularak ve animasyon izlettirilir.
ORTAM VE MATERYALLERİN KULLANILMASI:
Evvela; Materyaller dersten önce gözden
geçirilir. Bilgisayar laboratuarının grup çalışmasına uygun bir şekilde
tasarlanır.Ders için uygun araç ve gereçler hazırlanır ve sınıf şartları
bunları kullanmaya uygun hale getirilir. Sınıf iç ısı ve ışık ayarlamaları
yapılır. Sınıfta çok fazla gürültü olmamasına dikkat edilir .Sınıf ortamının
temiz olmasına dikkat edilir.
Öğrencilere teorik olarak bilgisayar sunulurken bilgisayar ve projektör yardımıyla slaytlar gösterilir.Bu arada konu anlatımı yapılarak,en temelden bilgiler öğrencilere sunulur.Slaytlarda ya da elektronik cihazlarda çıkabilecek arızalar göz önünde bulundurularak öğretmenin konuya hakim bir şekilde hazırlıklı gelmesi gerekir.Bu bilgisayar öğrencilere verildikten sonra uygulamaya geçilerek konunun tam olarak anlaşılması sağlanmalıdır.Labaratuvarda öğrencilere bilgisayar bileşenleri tanıtılmalı,parçalar gösterilmeli ve bu parçaların kullanımını doğru şekilde kullanmaları için gereken müdahaleler yapılmalıdır. Bu nedenle gösterip yaptırma uygulatabiliriz. Böylece öğrencinin yanlışları düzeltilmiş olur.
Öğrencilere teorik olarak bilgisayar sunulurken bilgisayar ve projektör yardımıyla slaytlar gösterilir.Bu arada konu anlatımı yapılarak,en temelden bilgiler öğrencilere sunulur.Slaytlarda ya da elektronik cihazlarda çıkabilecek arızalar göz önünde bulundurularak öğretmenin konuya hakim bir şekilde hazırlıklı gelmesi gerekir.Bu bilgisayar öğrencilere verildikten sonra uygulamaya geçilerek konunun tam olarak anlaşılması sağlanmalıdır.Labaratuvarda öğrencilere bilgisayar bileşenleri tanıtılmalı,parçalar gösterilmeli ve bu parçaların kullanımını doğru şekilde kullanmaları için gereken müdahaleler yapılmalıdır. Bu nedenle gösterip yaptırma uygulatabiliriz. Böylece öğrencinin yanlışları düzeltilmiş olur.
ÖĞRENCİ KATILIMI:
Tüm ders saati boyunca deftere bir şeyler yazdırılmamalı ve öğrencilere söz hakkı verilmelidir.Öğrenciler derste ne kadar aktif olursa o kadar iyi öğrenirler.Derse katılımı artırmak için her bir kavramdan sonra öğrencilere sorular yöneltilerek uyanıklık sağlanabilir.Daha sonra soru cevap yöntemi, tartışma ortamları grup çalısmaları, uygulamlı aktiviteler kullanılarak pekiştirme sağlanır.Böylece öğrencinin bilgiyi işlemesi sağlanır.Dersin sıkıcı geldiği anlarda da ödüllü yarışmalar düzenleme gibi çözüm yollarına başvururuz.
DEĞERLENDİRME VE DÜZELTME:
Öğrenen medya ve yöntemlerin değerlendirilmesi:
Öğrencileri değerlendirmek için dersin sonunda boşluk doldurma sorularıyla hazırlanmış bir uygulama yaptırılır .Öğrencilerin bu sorulara verdiği cevaplarla düzeyleri değerlendirilecek ve geri bildirim verilecektir.Öğrencilerle yapılan tartışmalarda öğrenci davranışları gözlemlenecektir.Bütün bu değerlendirmelerle kullanılan materyalin yapılan uygulamaların yeterli olup olmadığına karar verilecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder