30 Mart 2014 Pazar

ÇALIŞMA-1

1-ÖĞRENENLERİN ANALİZİ:

SINIF:İlk öğretim 5.sınıf
YAŞ:10-11 
SINIF MEVCUDU:25 kişi (10 erkek -15 kız)
GENEL YETENEKLER: Görme, duyma, konuşma, okuma, yazma,anlama
ÖZEL YETENEKLER:Resim yapma, görsel okur-yazarlık, flüt çalma(sınıftaki bir kaç öğrencilerde yeterli olmadığı görülmektedir.)
ÖN YETERLİLİKLER:Daha önceki öğrenme yaşantılarında edindikleri bilgiler bilgisayarı açma kapama bilgisayarı kullanma bilgisayarın donanım birimlerini daha önce görme öğrenmeler için bir ön yeterlilik kazandırmıştır.
ÖĞRENME STİLLERİ: Öğrenciler uygulayarak, görerek her bir adımı uygulattırarak ya da o konuda video izlettirerek daha iyi öğrenirler.Yaşları çok büyük olmadığı için somut ve görsel öğeler daha çok dikkat çekmekte ve güdülemektedir.Öğrencilerin dikkatini çekmek bir hikaye anlatılabilir ya da kavramları tartısma yolu olusturarak sorulabilir.Tüm öğrencilerin duyabileceği ses tonunda konuşmak ve sınıf iklimini uygun koşullara getirmek gerekir.Sınıftaki temizliğin, yerleşim düzeninin,gürültünün, ısının ışığın gibi öğelerin öğrencilerin konsantrasyonları açısından önemlidir.Derste power point sunusu kullanılacağından, sınıf ortamındaki ışığın öğrencilerin sunuyu görmesine engel olmayacak şekilde projektörle yansıtılması gerekmektedir.
ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER: Sınıfta kültürel farklılıklar olabilir.
GİRİŞ YETERLİLİKLERİ: Öğrencilerin %80 inde evinde bilgisayar varken %20 sinde bilgisayar bulunmamaktadır.Bu yüzden öğrencilerden bilgisayarı olmayanların temel bilgisayar bilgisi konusunda ve internet bilgisi hakkında bilgi yetersizliği bulunmaktadır.Fakat evinde bilgisayar olanların donanım birimleri kavramlarını sözlü orak ifade etmede daha rahat ifade edebilme gücüne sahiptirler.
SOSYO-EKONOMİK DÜZEYLERİ:Orta düzey ve normalin biraz altında kalan sosyoekonomik düzeyde öğrenciler bulunmaktadır.

2-HEDEFLERİN BELİRLENMESİ

HEDEF :Bilgisayar kasa parcalarını tanıma ve yerlestirme
HEDEF DAVRANIŞLAR:

1)Bilgisayar kasası ne işe yarar ?
2)Bilgisayar kasasında neler bulunur ?
3)Ana kart nedir ? Ana kart üzerinde takılan parçalar nelerdir ?
4)Bu parçaları tanıma ve kavrama
HEDEF KOŞULU:
KABUL EDİLEBİLİR PERFORMANS DURUMLARI:

3-ÖĞRETİM YÖNTEM MEDYA VE MATERYALLERİN SEÇİMİ:

Yöntem :
Ortam:
Materyal:

4-ORTAM VE MATERYALLERİN KULLANILMASI:

a)Materyallerin hazırlanması:
b)Çevrenin hazırlığı:
c)Öğrenci hazırlığı:
d)Öğrenme deneyimi sağlanması:

5-ÖĞRENCİNİN KATILIMI :

6-DEĞERLENDİRME VE DÜZELTME:
Öğrenen medya ve yöntemlerin değerlendirilmesi:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder